VELKOMMEN INN! ♥

VELKOMMEN INN! ♥

fredag 4. februar 2011

Livsstils-endringer - hvordan går det?

Her kommer en veldig ærlig oppdatering, over hvordan det går med de fem livsstils-endringene jeg har begynt med:

1. Mosjon: Jeg har gått den lille turen min hver dag, men to dager har den vært erstattet med skitur (nei, jeg har IKKE feber)! Ski=skikkelig støl, men jeg er fornøyd med disse små skrittene mine i riktig retning. :-)

2. Søvn: Jeg har IKKE vært flink til å legge meg tidlig nok. Stort forbedringspotensiale!

3. Frukt/grønt: Vi prøver alltid å ha middag med grønnsaker, men nå har jeg i tillegg spist frukt hver dag. Appelsiner er det store! Fem om dagen blir det dog ikke... :-)

4. Jobb: Etter et lite hjertesukk fra meg på jobb på tirsdag, synes jeg vi alle på jobben har vært flinke til å holde arbeidsro i kontorlandskapet vårt. Gode kollegaer, det!♥ I tillegg har jeg prøvd å ta noen effektivitetsgrep i kontortida mi, som jeg selv må ta ansvaret for. Alt i alt; fornøyd med resultatet. :-)

5. Fritid: Har bare gjort trivelige og frivillige ting på fritida mi denne uka, så jeg har ikke fått øvd på å si nei... ;-)

2 kommentarer:

  1. Hei:)
    For det første syns jeg du er kjempeflink, ikke barebare å legge om det man er vant til... Og for det andre, det er svært viktig å begynne i det små:)Å ikke gape over alt med en gang, da får man jo helt panikk og klarer ikke noe av det man hadde satt seg fore... Så stå på, bare å klare noe utgjør jo en stor forskjell, hvis man sammenligner med hvordan ting har vært:)

    SvarSlett
  2. Hei
    Det å endre livsstil er vanskelig. Men heldigvis ikke umulig. Det handler om å lage noen nye smarte vaner. Det er bra å starte med å ha grønnsaker til middag hver dag. Enda bedre er det å prøve å ha grønnsaker til alle dagens måltider. Hvis du alltid inkluderer litt grønnsaker til frokost og lunsj også så kommer du deg i mål med 5 om dagen.
    Kanskje finner du litt inspirasjon på 5omdagen.com
    Her er har vi et tema både om det å endre vaner og det å spise litt sunnere til alle måltider i spisedøgnet.
    Hilsen
    Elisabeth i 5omdagen.com

    SvarSlett