VELKOMMEN INN! ♥

VELKOMMEN INN! ♥

søndag 23. januar 2011

Messing

På 90-tallet kjøpte/fikk vi stadig interiør-ting i
messing.
Dette var jo veldig moderne, og vi syntes det var pent.

Så er spørsmålet: Hva gjør man med alt man har anskaffet seg, da trendene skifter og man får opp øynene for andre materialer og stiler?

Jeg er ikke typen som kjøper meg nye ting eller skifter stil etter moten, bare fordi det er "inn". Jeg må virkelig like de trendene som kommer, hvis jeg skal bruke penger på dem.

Men så har det seg slik at jeg ble veldig glad i de lyse fargene som erstattet blått, grønt, gult og vinrødt på begynnelsen av 2000-tallet.
Jeg fikk også opp øynene for mørk brunt, og etter hvert hvitt, på interiør.

Det sier seg selv at man ikke har ubegrenset behov for lysestaker, bilderammer og serviettholdere, så hvor gjør man etter hvert av alt? :-)

Jeg vet ikke hvordan dere løser dette "problemet" (hmm, neimen ikke rare problemet i verdensmålestokk), men her er hva vi gjør:

Enkelte gaver er så verdifulle for oss, at de blir i huset uansett hvor utrendy de er, dette gjelder blant annet ting vi har arvet. Noen av disse er vi oppriktig glade i, og de står framme nesten alltid.
Evt. pakkes noen av disse "duppedittene" ned i plastkasser, og får sin Tornerose-søvn til vi vil ha dem framme igjen.

Ting uten særlig verdi; hverken for affeksjon eller økonomi, har vi noen ganger gitt på loppemarked eller den lokale frivilligsentralen. Det er alltid noen som liker ting man selv ikke har sans for!

Enkelte ting er så uheldige at de havner på de evige jaktmarker...

Dermed har dere sikkert skjønt at hjemmet vårt inneholder en blanding av gammelt og nytt, umoderne og mer moderne ting, en blanding av forskjellige stilarter - og messing.

Vi har ingen stil som går som en "rød tråd" gjennom hele huset, men vi har prøvd å holde oss innenfor noenlunde samme stil i det enkelte rom, slik at inntrykket ikke blir rotete.

Derfor har vi noen rom som er ganske ulike hverandre; de har hvert sitt preg.
F. eks. er kjøkkenet kjemisk fritt for messing :-), da denne har fått plass i et par andre rom. 

Etterpå skal jeg ta noen bilder og legge ut, for å vise hvordan vi mikser tingene våre. :-)

Ha en fin dag så lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar