VELKOMMEN INN! ♥

VELKOMMEN INN! ♥

onsdag 5. januar 2011

5. januar

Nå har elevene gått på skolen i to dager, og jeg synes det er deilig å være på jobb igjen! Få orden på soverutiner og spisevaner, og bruke hodet sitt på noe. Jeg er glad for at jeg trives med å jobbe! :-) Det er utrolig givende å få jobbe med unge mennesker, og etter en ferie setter man enda mer pris på å få lov å ha en så fin jobb! :-) Men det finnes ting ved læreryrket som jeg synes har blitt tyngre de siste 10 åra. Blant annet skal ALT dokumenteres på papir/elektronisk, og selv om jeg ser viktigheten av det, synes jeg det er ille at man i blant bruker like mye tid på papirarbeid som på kontakt med elevene. Mange nye oppgaver har blitt tilført læreryrket de siste åra, men lite har blitt fjernet, og fortsatt har døgnet bare 24 timer... Skal man få flinke folk til å bli i dette yrket, må det sørges for at de ikke alltid føler seg utilstrekkelige.
Det var dagens lille hjertesukk, men jeg tillater meg det, fordi jeg vet at jeg sukker på vegne av mange! ;-)

1 kommentar: