VELKOMMEN INN! ♥

VELKOMMEN INN! ♥

mandag 18. april 2011

Påskepynt!

Jeg skrev for noen dager siden at jeg skulle vise fram påskepynten vår,
 og her kommer (noe av) den! :-)


Denne kjempe-tekoppen med påskeliljer er ny av året,
og den står ute på trappa...


... og ønsker velkommen sammen med denne sopelimen. :-)


Vedovnen skal forhåpentligvis ikke brukes igjen før til høsten ;-)
så der har en dekorasjon laget av min bestemor, fått plass.
Tro det eller ei,
men denne dekorasjonen er nesten 20 år gammel!


Påskepynt som jentene våre har laget,
er den kjæreste påskepynten vi har. ♥


Disse to laget de i barnehagen. :-)


Denne artige kyllingen er ny av året - laget på skolen. :-) 


Denne koselige duken er også laget på skolen. :-)

Her er det påskepyntede spisestuebordet vårt.
De fire gule porselens-kyllingene malte bestemor og jeg
på et kurs i porselensmaling - i min ungdom. :-)


Denne påskehøna inneholder ikke godteri,
men kapsler til kaffemaskinen.
Med andre ord ei kaffehøne. :-)


Min bestemor bor på aldershjem.
Der lager de mye fint på arbeidsstua,
og denne tovede høna kommer derfra. :-)


Det samme gjør disse kyllingene,
som jentene har fått av henne. :-)


I gangen bor disse kyllingene i påsken,
og er et lystig innslag sammen med
hunder, jakker, sko og skolesekker. ;-)

Dette var et utvalg av pynt vi har framme i påsken.
Vi har mye som ikke er framme også,
men som kanskje får komme fram neste påske.

Når man har både hjemmelaget, kjøpt og arvet påskepynt,
så blir det etter hvert store mengder.

Jeg klarer sjelden å kvitte meg med noe av denne type pynt,
så da blir løsningen å foreta et utvalg.
Neste år er det kanskje de andre kyllingenes tur. ;-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar