VELKOMMEN INN! ♥

VELKOMMEN INN! ♥

tirsdag 5. juli 2011

"Nabokjerring"-treff

Som lærer har jeg 38 uker i året med lange og strabasiøse arbeidsdager, også i helga.
I løpet av skoleåret er det derfor ikke alltid jeg orker å være så sosial.
Det tar jeg igjen i løpet av sommerferien!
(Og bare for å ha bragt det på det rene èn gang for alle:
 Lærere har ikke FERIE alle de ukene elevene har sommerferie.
Vi har ikke flere sommerferie-uker enn andre.
Resten av "ferien" er AVSPASERING for alle de ekstra timene vi jobber i uka
 i forhold til andre lønnsmottakere, de 38 ukene elevene går på skolen i løpet av skoleåret.
Overtidsbetaling finnes nemlig ikke i skoleverket).

I sommerferien liker jeg å finne på masse sosiale ting
med små og store, og inviterer gjerne gjester. ♥

I går hadde jeg invitert fem nabodamer i sin beste alder,
til sosialt samvær, og fire av dem kunne.
 Ikke verst i fellesferien. :-)

Èn av dem hadde med denne flotte orkidèen til meg,
så nå skal jeg prøve å få den til å trives... ;-)
Ett eggeglass med vann ca. hver 14. dag sa giveren,
samt litt bananskall i potta som snacks. :-)


Disse nydelige blomstene fra egen hage,
hadde ei av de andre damene med seg. :-)


Vi drakk kaffe og spiste is med peanøtter og nonstop.
Deretter gikk vi løs på kald hvitvin, jordbær og vannmelon,
mens vi spilte Kortskalle.
Spillet anbefales, det er hysterisk morsomt for hele familien. :-D

Takk
for en hyggelig kveld
"nabokjerringer"! ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar