VELKOMMEN INN! ♥

VELKOMMEN INN! ♥

lørdag 9. juli 2011

Lange bein eller klokt hode?

Nå behøver det jo ikke å være noen motsetning mellom å ha
lange bein og et klokt hode,
for anatomisk sett er det jo ingen ting i veien
for at dette lar seg kombinere.
Det har jeg sett mange eksempler på.

Dog har man jo gjort seg noen erfaringer opp gjennom årene.

Når man ikke har hår som egner seg for lange lokker,
 ikke er velsignet med plettfri ferskenhud,
høyden stoppet under flyvertinne-nivå,
mens vekta IKKE stoppet under flyvertinne-nivå,
innser man ganske fort at man må markedsføre
andre kvaliteter ved seg selv.

Jeg tror jeg ganske tidlig i livet forsto at jeg kunne nå mine mål
ved å jobbe for dem,
og at de viktigste arbeidsredskapene mine er hodet og hjertet.

Det jeg ikke kan slå i bordet med av hår, hud, høyde og vekt,
har jeg tatt igjen for med blant annet skoleprestasjoner.
Jeg er heldig som sjelden har behøvd å streve med skolearbeid,
og jeg har alltid likt å lære.
Hadde jeg ikke gjort det, så hadde det vært tungt å fortsatt drive med videreutdanning i en alder av snart 40 år.

Å være et godt medmenneske har også alltid vært viktig for meg.
Hadde alle levd etter den gyldne regel om at "man skal være mot andre som man vil at andre skal være mot en selv", så hadde verden vært et bedre sted.
"Det kommer ikke noe i en lukket hånd" sier svigermor, og det er så sant som det er sagt.
"Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv", skrev Arnulf Øverland.
Har jeg noe å bidra med til noen som trenger det,
så forsøker jeg å bidra med det jeg kan.

Så hvorfor skriver jeg dette innlegget?

Ikke fordi jeg vil skryte av utdannelsen min, eller påberope meg at jeg alltid er snill og oppofrende.
Utdannelse teller ingen ting hvis man ikke trives i jobben sin eller tjener nok penger til å leve av det.
Jeg skulle også i blant tatt andre valg i forhold til medmennesker,
og kunne garantert stilt opp mer for noen
og vært mer tolerant overfor andre.

Nei, jeg skriver dette innlegget for å minne alle på at verden har blitt ganske overfladisk,
med en rekke verdiløse verdier,
og det må vi være bevisste på!

Jeg tenker ofte på det når jeg blogger om interiør, ting jeg ønsker meg eller har kjøpt.
Det er jo bare TING for p..., og betyr fint lite sammenlignet med mennesker og det vi kan bety for hverandre!
Det finnes ikke bedre balsam for sjelen enn den gode samtalen og andre mellommenneskelige ting som er helt gratis!
Vi må passe oss for ikke å definere lykken som å være eier av prikkete Green gate kopper eller den siste Odd Molly kreasjonen.

Dette var ikke ment som et sleivspark,
så hvis noen tar det som det, må jeg bare beklage.
Og legge til at da har jeg kanskje truffet en spiker på hodet. ;-)

Med ønske om en god dag! :-)

1 kommentar:

  1. et gær flott og viktig innlegg Anna Lena :) Støtter deg i det du skriver her!
    sommerhilsen fra Eva

    SvarSlett